zondag 9 juni 2013

Homemade aardbeienconfituur

Het lief kwam vrijdagavond met 2 kilo aardbeien, die hij gekregen had van een klant, naar huis.
De aardbeitjes waren een beetje te rijp om nog zo te eten, maar ze waren wel ideaal om confituur van te maken.


Dus gisteren ging ik eerst suiker halen en begon ik aan het snijwerk. Na een half uurtje snijden zagen die heerlijke zoete vruchten er zo uit.


Ik voegde de suiker en het sap van een citroen toe (ik hou niet zo van superzoet). Dit alles bleef een 3-tal uurtjes staan. (Bij harde vruchten, bv. abrikozen, laat je deze best een hele nacht rusten)

Daarna bracht ik het mengsel al roerend aan de kook.


Vier minuutjes laten pruttelen en de confituur kan al in de potjes Meteen dichtschroeven!
Even laten afkoelen en de confituur is klaar!




Ik versierde de bokaaltjes nog met wat masking tape en vrolijke etiketten. Eentje voorzag ik ook van een stofje over het deksel en een strikje. Deze ging meteen al mee op ziekenbezoek.

Bovendien kon ik gisteren voor het eerst smullen van een radijsje van eigen kweek :) Het smaakte naar meer...

Geniet nog van deze 'zon'dag!
Liefs
Zonneprinses

Ps. Vandaag is de laatste dag om deel te nemen aan de give-away, morgen maak ik de winnaar bekend

4 opmerkingen:

  1. mooie labeltjes op de potjes...lijkt mee heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. stomme vraag, maar hoe weet je wanneer die radijsjes groot genoeg gaan zijn om ze uit te trekken? ik zit hier ook vol ongeduld te wachten tot ik mijn eerste kan eten :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eerlijk waar, ik weet het niet... Deze stak een beetje boven de aarde uit, waardoor ik zag dat hij klaar was voor consumptie.

      Verwijderen