donderdag 4 april 2013

Kleine projectjes

Vakantie... En toch is het hier druk (nog wat schilderwerk en andere klusjes in ons huisje, veel bezoek,...). Voor grote projecten vind ik geen tijd, en aangezien is het knutselen en frutselen toch niet kan laten wordt hier momenteel enkel aan kleine projectjes begonnen.
Zo hou ik van heel erg van gezelligheid. En kaarsen mogen daarbij niet ontbreken.
Bijna dagelijks worden er hier enkele aangestoken, vaak theelichtjes. Vandaag vrolijkte ik de saaie omhulseltjes op met masking tape.
Zo eenvoudig, en zo'n leuk resultaat!



Ook als cadeautje hebben ze succes. Enkele theelichtjes in een leuk doosje of vrolijke verpakking en je maakt weer enkele mensen blij :)

En nu ik toch bezig was met masking tape (ik hou er zooo van!) kregen ook enkele houten wasknijpers een vrolijk kleurtje. Deze buiten gebruiken met ons belgisch weertje is vast geen goed idee, maar dat ben ik ook niet van plan. Ze krijgen een plaatsje in mijn klas en zullen gebruikt worden om de kunstwerkjes van de kinderen omhoog te hangen. De kleuters zullen ze vast ook veel leuker vinden dan die saaie houten knijpers. 


Tot slot maakte ik de afgelopen dagen ook nog een hoesje voor mijn gsm. De oorspronkelijke bedoeling was om deze te gebruiken voor mijn ipod, maar het geheel viel toch net iets te klein uit. Maar dan heb ik tenminste een reden om deze week nog een hoesje te fabriceren :)
Ik volgde de handleiding van een ipadhoes (want zoiets zelf ineensteken zonder leidraad, vind ik nog wat moeilijk, beetje gebrek aan ervaring), maar natuurlijk stond ik er niet bij stil dat bij de verkleinde versie het heel moeilijk zou zijn om dat biaislintje er mooi aan te stikken, dat werd dus handwerk... Maar ik ben wel blij met het resultaat. En... met deze kleurrijke hoes vind ik mijn gsm voortaan héél snel terug in mijn handtas :) 


Stof buitenkant: Kruidvat
Stof binnenkant: stoffenspektakel
Biaislint: veritas

Liefs 
Zonneprinsesje

1 opmerking: