zondag 28 april 2013

Kleine zus en nieuwe oorbelletjes

Een tijdje geleden maakte ik tijdens de naailes een grote tas. Hier kan je ze nog eens bekijken.
Ik begon ook al snel aan een kleiner modelletje (de kleine zus), want de mama wou er ook wel één om haar boterhammetjes mee te nemen, maar de stof was op en kwam maar niet binnen.
Gelukkig zijn er dan vriendinnen die ook naaien, en de nodige stof in huis hebben. Gisteren werkte ik de tas dan ook af. Het zal een deeltje van het moederdagcadeautje worden.



Ook deze tas kreeg aan de buiten- en binnenkant 2 handige zijzakjes om kleine spulletjes in op te bergen. De handvaten kortte ik iets in en maakte ik ook iets breder, waardoor ze wat steviger zijn dan bij de grote tas.

De afgelopen dagen was ik ook weer druk met oorbelletjes. Vorige week vroeg een collega of ik enkele oorbelletjes kon maken en toen ik deze meebracht waren en nog meer collega's geïnteresseerd. Met als resultaat dat er ook nu weer glaasjes liggen te drogen om nog in oorbelletjes te kleven.



 

 

De oorbelletjes die ik vorige week maakte op vraag van collega 1.

 

 

 De glaasjes die nu liggen te drogen, in blauwtinten, op vraag van collega twee.
 
Deze week ga ik mijn naaimachientje nog eens aan het werk zetten, want op 6 mei moet ik afscheid nemen van mijn collega's, en er dienen dus afscheidscadeautjes gemaakt te worden.
 
Nog een fijne zondag!
 
 
 

 

 

1 opmerking: