zaterdag 25 mei 2013

Vogeltjes

Deze week bracht ik nog maar eens een bezoekje aan Ikea. Nee, niet voor stofjes, maar omdat ik er tijdscshriftenhouders wou kopen, die ik met de kinderen in de klas ga versieren als vaderdagcadeautje... Maar ja, wie kan er nu naar Ikea gaan zonder eens te snuisteren tussen alle stofjes? Ik helaas niet...
Ik had mezelf nochtans, na het uitkuisen van de knutsel-en stoffenkast, voorgenomen een koopstop in te lassen. Plan mislukt... Want hoewel ik nog kon weerstaan aan de grote rollen stof, kon ik het toch niet laten om even in de restjesbak te snuisteren. En wat lag er daar, anderhalve meter vogeltjesstof voor 2 euro! Bye Bye goede voornemens en welkom vogeltjesstof.

Gisteren ging ik ermee aan de slag. Al ging er veel getwijfel aan vooraf met welke kleur ik deze stof ging combineren? Rood? Binnenkant ook vogeltjes? Uiteindelijk koos ik voor een geel-oranje stofje dat ik ooit eens kocht in de kringloopwinkel. En ik vind de combinatie wel geslaagd.




De binnenkant van de tas voorzag ik van 2 handige zijzakjes in vogeltjesstof om de kleinste prulletjes in op te bergen. De handvaten verstevigde ik met vlieseline.
Ik zorgde ook voor een uitneembare verstevigde bodem Ik naaide een hoesje en stopte daarin een op maatgeknipt plastic van een atoma-schriftje. De hoes sluit met een velcro, waardoor het plastic er uit kan en de bodem dus snel even in de wasmachine kan wanneer hij te vuil is.

Het tasje zal hier niet lang vertoeven. Deze middag worden we verwacht op een babyborrel en ik neem het tasje, gevuld met enkele babyspulletjes mee als cadeautje.

Nog een prettig weekend, geniet (even) van de zon nu het kan,
Liefs
Zonneprinses

PS1. vergeten jullie de give-away niet?
PS2. neem ook eens een kijkje bij pipowagen aan zee. Zij organiseert een leuke goodie envelop-swap.

7 opmerkingen:

  1. Heel mooie tas! Het was me nog nooit opgevallen dat er ook een restjesbak is in de Ikea...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Ik ga steeds naar Gent en daar staat dichtbij de kniptafel, zo'n doorzichtige plastic box. De restjes staan er geprijsd met handgeschreven etiketten. Groetjes

      Verwijderen
  2. Wat een mooie tas! Heel goed geslaagd.

    Ik kom via via bij jou terecht. Ik ga zo dadelijk ook eens bij je giveaway kijken.

    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een superleuk stofje!
    ik vind de combinatie erg geslaagd.
    mooie tas, zoiets staat ook al heel lang op mijn to-do-lijstje...
    groetjes, Evelyn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Ik maakte onlangs ook ene tasje in die stof, ook met gele hengsels... goeie combi dus!

    Groetjes, Marieke
    threeforaparty.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie tas! Ik ben de laatste tijd gek op vogels (ook wel een beetje te zien op mijn blog) door deze stof zou ik bijna naar de Ikea rennen. heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen